Forum di sciamanesimo, antropologia e spirito critico
Nei momenti più bui, ricorda sempre di fare un passo alla volta.
Voler ottenere tutto e subito è sciocco
Nei momenti più difficili, ricorda sempre che le abitudini stabiliscono un destino.
Stabilisci quelle che ti danno energia e crescita.
È solo nell’ora più profonda del Duat, nella Notte oscura dell’anima che possiamo vedere noi stessi.
E capire come superare la notte.
Non rifuggire l’oscurità, impara a vederci attraverso.
Tutto passa e scorre, il giorno diviene notte e la notte giorno.
Ciò che è bene per te ora domani diverrà un ostacolo e un impedimento, o un danno, e viceversa.
Tutto finisce e muta, come la pelle di un serpente.
Impara ad essere la volontà pura di vivere e non la pelle morta di un intento esaurito.
Tutto ciò che non supera l’alba del tuo nuovo giorno, non deve essere portato con te.
Il mondo è infinito, non giudicare perdite e guadagni come il piccolo pescatore che non ha mai visto l’Oceano.
Sconfinate sono le possibilità della Ruota.
Impara a fluire e solo allora senza occhi, senza orecchie né pensiero, vedrai, sentirai e capirai il Tao.
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 Icaro - Medicine songs

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AutoreMessaggio
Tila
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MessaggioOggetto: Icaro - Medicine songs   Gio 1 Dic 2011 - 16:58

Questi tipi di canti a volte vengono accompagnati con il Chakapa ( http://sciamanesimo.forumattivo.com/t1258-chakapa ), oppure sono semplici canti in lingua degli spiriti, ovvero un mix di dialetti nativi.

Usano questi canti per chiamare gli spiriti delle piante di potere come l'Ayahuasca ( http://sciamanesimo.forumattivo.com/t552-ayahuasca-pianta-allucinogena-dellamazzonia ), oppure come canti di guarigione...buona lettura.


FONTE: http://en.wikipedia.org/wiki/Icaro

Icaro
From Wikipedia, the free encyclopedia

Icaros are medicine songs, used as part of the toolkit of Shamans and Curanderos in the Peruvian Amazon Basin.[1]

The doctor spirits teach the shamans their icaros. Icaros are expressed in the form of song and are a major system of delivery of the shamans’ spiritual energy. They are used to bring on mareación (the visionary effects of the Ayahuasca), take mareación away, call in different plant spirits, call in the spirits of others or the deceased, take away dark spirits and dark energies, and manage the ceremony.

Icaros are either whistled or sung, and can be expressed in any language. The shamans generally sing in a spirit dialect that is a mixture of their native language (i.e. Quechua, Shipibo-Conibo, Asháninka, etc.), Spanish, and different evocative sounds. Icaros represent a system of communication between the shaman and the spirits, and the shaman and the participants in the ceremony. The shamans believe that every living thing has an icaro and that these icaros can be learned.

The singing of icaros is sometimes accompanied by the Chakapa, shacapa, a leaf rattle that is used to carry the rhythm of the ceremony. The shaman will use his shacapa to direct energy and the icaros, as well as send away dark or unwanted energies. Each icaro is used to contact a different spirit, for use of healing.

Ayahuasca Preparation Icaro

The following example is the beginning of an icaro that is used by Peruvian cuanderos to prepare the bottle of Ayahuasca for ceremony. It sets the intent of the ceremony for the Ayahuasca and the participants.

The following Icaro is written initially in Spanish, with the lines English translation immediately following.

Cielo cielo Ayahuascacitoini

Calling to the sky Ayahuasca

Cielo cielo Ayahuascacitoini

Calling to the sky Ayahuasca

Troncoimantacitoini Papa Tuacitoini

Calling to the mother trunk and head medicine spirit Papa Tua

Ayudangichoini curangichoini cuerpocitoini

Help heal the body

Enderesangichioni sentiditoini

Straighten the mind

Enderesangichioni shungonicitoini

Straighten the heart center

Enderesangichioni todas todas energias cuerpocitoini

Straighten all the energies in the body

Tranquilito sentiditoini no turbachiwongichoini

Calm mind without turbulence

Cushi cushi wayra wayra cuerpocitoini

Good feeling, airiness to the body

Todo todo mal espiritocitoini que venga contra de nosotroscitoini chaparingi chapamongi

All dark spirits that come against us be caught

Dragon rojo mama aguilitaini

By the red dragon and mother eagle

Boa negra sacha mama 500 metros de largaini llevaringi al infinito del mundo

Black boa sachamama 500 meters long take them to the infinite of the world

Nunca nunca pudiendo volveringi

Never never being able to return

Nunca nunca pudiendo dominarcitoini cuerpocitoini

Never never being able to dominate the body

Cielo cielo Ayahuascacitoini

Calling to the sky Ayahuasca

Cielo cielo Ayahuascacitoini

Calling to the sky Ayahuasca

Enseñangichoini todas classes de icaro medicina

Teach all classes of icaro medicine

Toda toda medicina sabiduría divinaini

All medicine and divine knowledge

Dios Dios Jesús Jesús, El Espíritu Santo, La Virgen María,

God, Jesus, the Holy Spirit, the Virgin Mary,

Arcángel Miguel, Oriel, Gabriel, Rafaelcitoini

Archangel Michael, Auriel, Gabriel, Rafael

Todos Ángeles Celestiales Cuidaringi cuidamongi cuerpocitoini

All celestial angels look after and protect our bodies

Cielo cielo Ayahuascacitoini

Calling to Cielo Ayahausca

Fuerte fuerte Mareacíoncitoini

Strong mareación (visionary effects)

Suenaringi suenamongi mareacióncitoini

Bring sound to the visionary effects

Suenaringi suenamongi mareacióncitoini

Bring sound to the visionary effects

Fuerte fuerte Mareacióncitoini

Strong mareación (visionary effects)

Claro claro visioncitoini

Clear vision

Claro claro ñaguecito

Clear eyes

Abre abre visioncitoini

Open vision

Despejado cuerpocito

Opening the energy of the body

Despejado mundo enteritoini

Opening the entire world

Alumbrangichoini universo infinitocitoini

Illuminating the infinite universe

Claro claro ñaguecito

Clear eyes

In Evgenia Fotiou's PhD dissertation "From Medicine Men to Day Trippers: Shamanic Tourism in Iquitos, Peru", the word cielo is not translated as it is a type of the potion.


References

^ Luna, Luis Eduardo (1986). Vegetalismo (Stockholm Studies in Comparative Religion). Almqvist & Wiksell Internat. ISBN 9122008195.
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