Forum di sciamanesimo, antropologia e spirito critico
Nei momenti più bui, ricorda sempre di fare un passo alla volta.
Voler ottenere tutto e subito è sciocco
Nei momenti più difficili, ricorda sempre che le abitudini stabiliscono un destino.
Stabilisci quelle che ti danno energia e crescita.
È solo nell’ora più profonda del Duat, nella Notte oscura dell’anima che possiamo vedere noi stessi.
E capire come superare la notte.
Non rifuggire l’oscurità, impara a vederci attraverso.
Tutto passa e scorre, il giorno diviene notte e la notte giorno.
Ciò che è bene per te ora domani diverrà un ostacolo e un impedimento, o un danno, e viceversa.
Tutto finisce e muta, come la pelle di un serpente.
Impara ad essere la volontà pura di vivere e non la pelle morta di un intento esaurito.
Tutto ciò che non supera l’alba del tuo nuovo giorno, non deve essere portato con te.
Il mondo è infinito, non giudicare perdite e guadagni come il piccolo pescatore che non ha mai visto l’Oceano.
Sconfinate sono le possibilità della Ruota.
Impara a fluire e solo allora senza occhi, senza orecchie né pensiero, vedrai, sentirai e capirai il Tao.
(Admin - Shamanism & Co. © 2011 - All rights reserved)


Forum di sciamanesimo, antropologia e spirito critico

forum di sciamanesimo, antropologia, spirito critico, terapie alternative, esoterismo. Forum of shamanism, anthropology, criticism, alternative therapies and esoterism
 
IndicePortaleFAQCercaRegistrarsiAccedi

Condividere | 
 

 Moldavite: The Sky Graal

Vedere l'argomento precedente Vedere l'argomento seguente Andare in basso 
AutoreMessaggio
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 7:12

FONTE: http://www.manipura.it/Moldavite/index.html

Le pietre verdi traslucide conosciute come Moldavite sono le uniche gemme cadute sulla Terra dai cieli.
Raggruppate dagli scienziati con i misteriosi oggetti vetrosi chiamati tectiti, le Moldaviti caddero su quella che oggi è la Repubblica Ceca circa 14,8 milioni di anni fa.
Gli scienziati discutono ancora se le tectiti siano vere meteoriti o se siano formate dalla fusione di materiali meteoritici con roccia terrestre.
Apprezzate dagli uomini come utensili e amuleti circa 25.000 anni fa, le Moldaviti sono piuttosto rare. Nel 1987 la quantità totale raccolta fu stimata circa una tonnellata.

In quanto strumenti per lo sviluppo spirituale e l’espansione della consapevolezza, le Moldaviti sono ritenute tra i più potenti membri del regno minerale.
Le persone sensibili alle energie descrivono la Moldavite come una pietra con una vibrazione estremamente alta, che è avvertita sotto forma di calore o di pizzichio pulsante.
L’alta vibrazione della Moldavite può eliminare e aprire blocchi in ognuno dei chakra e molte persone affermano che lavorare con questa pietra è coinciso con un’accelerazione della loro crescita spirituale così come con una migliore comunicazione con le guide spirituali.
E’ una pietra ottima per la meditazione, ed è particolarmente indicata per i chakra del cuore, del terzo occhio e della corona.
La Moldavite non sembra richiedere pulizia energetica come spesso accade per i cristalli, nonostante l’esposizione alla luce del sole possa essere usata per caricarla e per aiutare a focalizzare le sue energie per uno scopo.
E’ potente in forma grezza e altamente focalizzata quando è sfaccettata a gemma o tagliata in forme piramidali.
La Moldavite indossata in qualsiasi parte del corpo influenzerà l’intero campo aurico.
La Moldavite crea una combinazione di energia sinergica con il Quarzo, l’Ametista, il Quarzo Rosa, la Sugilite, il Larimar, la Ciaroite, il Lapislazzulo, la Fenacite, la Danburite, la Tanzanite, l’Azeztulite, la Serafinite e numerose altre gemme.

Leggendariamente la Moldavite è associata alla favolosa Pietra del Sacro Graal, che si riteneva fosse uno smeraldo caduto dal cielo.
Si riteneva che la magica Pietra del Graal fosse custodita da angeli che attendevano che “un Cavaliere molto Eccellente” la scoprisse e la usasse con pietà come talismano per le guarigioni.
Si riteneva che l’esposizione alla Pietra del Graal accelerasse la propria evoluzione spirituale, caratteristica spesso associata anche alla Moldavite.
Tra le gemme rinvenute sulla Terra, la Moldavite è un vero dono dei Cieli.


Nel suo libro " Le carte degli Alleati di Cristallo" così parla Naisha Ahsian della Moldavite:

Trasformazione

La tectite Moldavite è una bella gemma verde che cadde sulla Terra più di 14 milioni di anni fa in un meteorite il cui impatto formò l'altopiano della Boemia.
E' la principale pietra di trasformazione, poiché le sue energie si sentono molto facilmente e produce gli effetti di trasformazione della vita più evidenti ed immediati.
La Moldavite emana il raggio verde, ma le sue energie sono efficaci nel rimuovere i blocchi di qualsiasi chakra.
Stimola fortemente i sensi psichici e tende ad accelerare la propria evoluzione spirituale ed il proprio cammino. Insegnante severa (alcuni dicono senza pietà), la Moldavite annuncia un tempo di crescita e cambiamenti drastici.
Le persone, le cose o le lezioni di vita che non servono più spariranno, liberando la strada per l'avvento del bene supremo.
Questo non è sempre un processo facile ma, se siete pronti ad affidarvi alla Volontà Universale, può portare un periodo catartico, purificante ed eccitante di sviluppo spirituale.
La Moldavite è stata apprezzata per le sue energie spirituali di trasformazione da almeno 25.000 anni, probabilmente di più. Sia gli antichi abitanti dell'altopiano boemo che oltre, avrebbero indossato questo potente Alleato per le sue proprietà energetiche.
Inoltre, si pensa che la Moldavite possa essere il leggendario "smeraldo caduto dal cielo", la pietra del Sacro Graal.
La Moldavite ha un impatto immediato su coloro che si sintonizzano sulle sue energie. Le sensazioni fisiche vanno dall'esperienza del calore ("rossore della Moldavite"), al formicolio, al capogiro ed addirittura al mal di testa. Non spaventatevi per questo. Questi sintomi fisici sono solo temporanei, sono effetti diretti della potente purificazione attuata dalla pietra sui chakra e sui sistemi energetici del corpo.
Molte persone possono far risalire l'inizio di un’incredibile crescita e cambiamento nella loro vita ai primi incontri con l'energia della Moldavite.
I cambiamenti nei rapporti, nel lavoro, negli ambienti di vita, nelle abilità personali e nelle capacità creative, sono stati tutti descritti come effetti dell'energia della Moldavite, entrata nella propria vita.
La profonda trasformazione personale, è sempre una parte della scelta di lavorare con l'alleato Moldavite.
La Moldavite permette alla Luce del Divino di operare grandi cambiamenti e miracoli nella propria vita.


Il Messaggio
Se avete pescato, dal mazzo di carte, la Moldavite come Alleato, tenete duro! I prossimi mesi saranno una corsa eccitante. Potete sperimentare la scomparsa di vecchie relazioni, vecchi lavori, vecchie sicurezze. Tutto ciò che non serve al vostro cammino finale può venire espulso nello spazio, lasciandovi trasformati. La Moldavite non è sempre un Alleato facile, poiché i suoi effetti purgativi possono farvi sentire proprio messi alle strette, ma è davvero una pietra che indica il cambiamento migliore. Ha una vibrazione alta, bella ed estremamente potente che crea una risonanza con la comprensione e la creazione Universale. Aspettatevi un aumento dei fenomeni psichici o delle "coincidenze". E' ora di iniziare la nuova fase del vostro apprendimento spirituale e la Moldavite è un potente insegnante!

CHAKRA: Dissolve i blocchi in ogni chakra, ma è più attiva al Cuore, al terzo Occhio, alla Corona e ai chakra eterici
AFFERMAZIONE: Permetto al potere della Luce di trasformare la mia vita
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 8:12

FONTE: http://www.benesseredalmondo.it/cristalloterapia.asp?idnew=195


Durezza: 5 Scalfibile con il coltello.

Riconoscerla: La moldavite non è un minerale, ma un vetro verde oliva trasparente, che si formò circa 15 milioni di anni orsono a seguito della caduta di un enorme meteorite nella regione dell'attuale Repubblica Ceca. L'impatto scagliò a oltre 400 km di distanza schegge di roccia fusa, che raffreddandosi in volo, finirono nel territorio dell'odierno fiume Moldava, dal quale appunto il minerale prende il nome. Dall'età della pietra la moldavite è usata come amuleto portafortuna. Con la moldavite i nostri gioiellieri fanno dei monili preziosissimi.


Per il fisico: Accelera e sostiene il processo di guarigione.


Per la psiche: La moldavite consente di raggiungere stati di elevata spiritualità. Apre la mente a visioni sconfinate, permettendo al soggetto di vedere le sue reali potenzialità spirituali. Fa emergere quei sogni e quelle memorie che ci permettono di comprendere il senso e lo scopo della nostra esistenza. Rafforza, in questo modo, la capacità di identificazione con gli altri. Ci aiuta a liberare il nostro pensiero dai condizionamenti imposti dalla realtà materiale, come le preoccupazioni legate al denaro ed al futuro, facendoci intravedere nuove e più creative soluzioni ai nostri problemi. In Thailandia sono state ritrovate alcune moldaviti incise per ottenere piccoli oggetti che si dice possano dare protezione dalle disgrazie.
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 8:13

FONTE: http://www.donneinweb.org/salute/moldavite.htm

MOLDAVITE: la pietra che viene dal Cosmo

Avete mai sentito parlare della Moldavite?
Si tratta di una pietra verde muschio dall'aspetto vetroso più o meno trasparente (e quindi più o meno scura) molto rara poiché viene trovata solo lungo il fiume Moldava nella Repubblica Ceca.
Fa parte di una classe di enigmatici oggetti vetrosi naturali denominati Tectiti dal Greco tektos che significa fuso.
Le Moldaviti sono solidi amorfi la cui origine è stata negli anni molto discussa dagli scienziati.
L'unica cosa certa su cui tutti sono d'accordo è che le Moldaviti, come tutte le tectiti, sono il risultato di una collisione interplanetaria.
A differenza di tutte le altre tectiti che risultano nere o marrone scuro, le Moldaviti possono venire tagliate e sfaccettate per ricavarne vere e proprie gemme che sono state usate fin da tempi remotissimi per monili, gioielleria, amuleti, ornamenti di vasellame.
Si hanno reperti risalenti al Paleolitico e al tardo Neolitico che attestano quanto l'uomo abbia da sempre profondamente amato e apprezzato questa pietra.
La Moldavite viene trovata in una zona rurale tra Praga e Vienna nei campi dopo le piogge.
Alla luce del sole dopo la poggia questa pietra brilla ed è possibile individuarla. E' anche possibile scavare nella sabbia del fiume alla ricerca di quei pezzi speciali denominati "qualità da museo", ma i depositi di questo tipo sono assai rari, assai meno numerosi per intenderci di quelli di zaffiri, smeraldi, tormaline o perfino diamanti.
Le forme caratteristiche della Moldavite ne testimoniano la natura: molto comunemente si trovano forme a goccia, piatte, a disco, tipiche di una solidificazione di materiale fuso.
A seconda del luogo di provenienza si hanno moldaviti di colorazione variabile tra il verde bottiglia intenso, il verde oliva e un verde pallido chiaro tendente al marrone.
La sua durezza, intorno ai 7 della scala Mohs, ne fa un materiale adatto ai gioielli e questo ci fa felici poiché è possibile indossare questa pietra che ci porta vibrazioni intensissime anche in forme di gioielleria raffinata.
Le proprietà spirituali più importanti della Moldavite (su questa pietra esiste tutta una letteratura che riporta esperienze di sensitivi e messaggi intuitivi guidati di varia origine!) sono essenzialmente due: funzione catalizzante per la propria evoluzione spirituale e stimolatore della capacità personale di convogliare la Luce per la guarigione della Terra.
In effetti queste due proprietà sono relative allo stesso evento, in quanto se moltissime persone nel mondo si aprissero al loro Spirito, indipendentemente dall'uso della Moldavite, ci sarebbe un immediato e profondo riscontro nella guarigione del nostro pianeta!
La reazione che si ha quando si prende la Moldavite in mano per la prima volta è spesso un'esperienza impressionante. Molti provano calore o sentono un formicolio, alcuni non riescono a posarla…
Coloro che pur non provando nulla a livello fisico ne sono comunque attratti, possono sperimentala in questo modo: con l'aiuto di un cerotto fissarne un pezzo non troppo grande e di forma sufficientemente "comoda" sulla fronte, tra le due sopracciglia, cioè su quello che viene chiamato il chakra del Terzo Occhio, e poi semplicemente dormire.
I sogni saranno più intensi e vividi!
Le vibrazioni della Moldavite sono tali da farla certamente assimilare alla pietra del Sacro Graal da moltissimi sensitivi e ricercatori.
La Moldavite irradia tutto intorno a sé una frequenza energetica che possiamo definire di Alta Spiritualità.
Indossarla ci farà generalmente sentire gioiosi e vitali proprio perché più connessi con gli stati di alta consapevolezza.



Molte delle informazioni sulla Moldavite di questo articolo sono state ricavate dal libro di
Robert Simmons e Katy Warner (i maggiori collezionisti e rivenditori americani di moldavite):
Moldavite: Starborn Stone of Transformation in rivendita presso il Centro Manipura .
Presso lo stesso Centro Manipura è possibile comprare la Moldavite grezza e i gioielli mostrati.
Per maggiori dettagli: Settimo Chakra, sito Manipura e i suoi gioielli.
Se desiderate essere informati tramite email della pubblicazione del prossimo articolo in questa rubrica iscrivetevi alle news di Donne in Web.
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 12:30

FONTE: http://en.wikipedia.org/wiki/Moldavite

Moldavite (Czech: Vltavín) is an olive-green or dull greenish vitreous substance possibly formed by a meteorite impact. It is one kind of tektite. It was named[citation needed] by A. Dufrnoy as by town of Moldauthein (Czech: Týn nad Vltavou) in Bohemia (the Czech Republic), where it occurs. It is sometimes cut and polished as an ornamental stone under the name of pseudo-chrysolite. Its bottle-green glass color led to its being commonly called Bouteillen-stein, and at one time it was regarded as an artificial product, but this view is opposed to the fact that no remains of glassworks are found in the neighborhood of its occurrence; moreover, pieces of the substance are widely distributed in Tertiary and early Pleistocene deposits in Bohemia and Moravia. For a long time, it was generally believed to be a variety of obsidian, but its difficult fusibility and its chemical composition are rather against its volcanic origin.

F. E. Suess pointed out that the nodules or small masses of moldavite presented curious pittings and wrinkles on the surface, which could not be due to the action of water, but resembled the characteristic markings on many meteorites. Boldly attributing the material to a cosmic origin, he regarded moldavite as a special type of meteorite for which he proposed the name of tektite. To this type are also referred the so-called obsidian bombs and buttons from Australia and Tasmania, known sometimes as australites, and called by R. H. Walcott obsidianites. Similar bodies have been found in Malaysia[citation needed] and have been termed billitonite, from the isle of Belitung where they occur in tin-bearing gravels. Usually they are flat, rounded or ellipsoidal bodies, sometimes surrounded by an equatorial girdle or rim, and often with a brilliant black superficial luster, as though varnished. Moldavite has been reported also from Scania (Sweden).

The total amount of Moldavite scattered around the world is estimated at 275 tons. There are now only four[citation needed] moldavite mines that are in full operation in the Czech Republic. It is predicted that in less than ten years from now commercial Moldavite mining will come to an end. After this time, there will be virtually no appreciable amount of gem-grade Moldavite left in the ground.

There are typically two grades of moldavite: high quality, often referred to as museum grade, and regular grade. Museum and regular grade moldavite can be told apart by the way they look: The regular grade pieces are usually darker and more saturated in their green colour, and the surface is seen as closely spaced pitting or weathering. This type sometimes appears to have been broken apart from a larger chunk.

The museum grade has a distinct fern-like pattern and is much more translucent than the regular grade. There is usually a fairly big difference in the price between the two. The museum grade "flower bursts" are much more prized by the connoisseur. High-quality moldavite stones are often used in hand-crafted jewelry and thus enter the market away from mainstream jewelry fashions, more centered around art and craft, and as such have gained an almost cult status.

Isotope analysis of samples of moldavite have shown a beryllium-10 isotope composition typical of the Australasian and Ivory Coast tektites. [1]

Moldavite occurrences are reported mainly from Bohemia and Moravia (Czech Republic), with occasional finds in Waldviertel (Austria) and Lusatia (Germany).


[edit] Origin
It is also widely argued that the moldavite glass was formed 15 million years ago during the impact of a giant meteorite in present-day Nördlinger Ries. Splatters of rocks that were melted by the impact cooled while they were actually airborne and most fell in central Bohemia - traversed by Vltava river (German: Moldau). As such the glass can be found in the Czech Republic, Austria, Germany and Moldova.


[edit] References
^ Serefiddin, 2006

[edit] External sources
J. Baier: Zur Herkunft und Bedeutung der Ries-Auswurfprodukte für den Impakt-Mechanismus. - Jber. Mitt. oberrhein. geol. Ver., N. F. 91, 9-29, 2009.
J. Baier: Die Auswurfprodukte des Ries-Impakts, Deutschland, in Documenta Naturae, Vol. 162, München, 2007. ISBN 978-3-86544-162-1
F. Serefiddin, et al., Terrestrial Cosmic-Ray Exposure History of a 23-gram Moldavite and Evidence for the Presence of Meteoric Beryllium-10, Lunar and Planetary Science XXXVII (2006) PDF
Mindat with location data
Wikimedia Commons has media related to: Moldavite
This article incorporates text from the Encyclopædia Britannica, Eleventh Edition, a publication now in the public domain.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Moldavite"
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 12:39

FONTE: http://www.natural-holistic-health.com/alternative-therapies/color-crystal-therapy/moldavite-the-seers-stone/


Excellent stone for channelling also good for the brain and central nervous system. This very high frequency meteorite is a stone of great transformation.

It catalyzes change, bringing catharsis, growth and changes. Be aware that if these things are not what you desire, you may wish to find a gentler teacher. Moldavite stimulates connection to the stars and opens the heart to the Universal All. It powerfully stimulates the psychic senses, providing expanded mental vision, It assists in meditation, and in aligning self to Higher Purpose.

This stone is especially enhanced by setting it in gold. Moldavite can cause some wearers to feel a bit spacey. Green translucent meteorites that fell to earth over 15 million years ago in the Moldau River region of the former Czechoslovakia, aids in astral projection, protection for travelers, martial harmony, happiness.

Helps to quiet ones emotions & reach a deeper level of consciousness. This is a seer’s stone to be used by the initiated and the adept. It will cause electrical impulse / frequency alterations on a temporary or semipermanent basis depending on the frequency of use.

The green ray applied to the third eye automatically provides healing knowledge to be available to the user and promotes healing of the brain / nervous system network especially by consciously drawing white light through the chakras while having it on the third eye. It will aid in healing coma induced by intense body trauma. It should not be used by people in shock as the blood chemistry will become confused by the application while the person is in this state.

It will aid all disorders stemming from improperly firing brain connections. It can be used to create bridges between synapses which no longer function, but it is not a permanent remedy.

Synapse dysfunction healing would require the knowledge of a skilled practitioner as the laser like healing beams can also create other damage if not properly concentrated or positioned.

Mountain Rose Herbs is where we recommend you purchase all of your organic, wild crafted bulk herbs, spices, teas and pure,organic essential oils!
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 12:41

FONTE: http://moldavite.me/2009/healing/moldavite-and-healing

Moldavite Healing Power - this rock rocks!

I am a Reconnective Healer and first bumped into Moldavite and its effects on healing when reading Eric Pearl's book The Reconnection. I bought one, now I have a small collection, that's the way life goes. I seem to have an affinity for Moldavite although I have never had any interest in other crystals, rocks, stones or otherwise. For me Moldavite is 'it'.

I simply ask my clients to hold a piece of Moldavite for a few minutes prior to a healing session - nothing fancy - I don't place them around the room or put them on a chakra or all chakras. I don't burn incense and chant. I don't meditate with them because I don't meditate. I simply ask a client to hold one for a few minutes usually while we chat. Usually they will comment that they feel 'something' and some times they don't mention anything. From experience I believe whether they acknowledge something or not it doesn't really matter - I believe that it allows them to accept the healing more easily and sometimes at lightening speed.

Does it help? Does it work? In as much as healing is hard to quantify Moldavite is the same but in my opinion the answer is 'Yes'. I would certainly recommend that after purchasing a Moldavite you consider a Reconnective Healing Session (these are in the 'Shop'). I facilitate these healing sessions long distance and I can assure you the results can be exceptional. I recommend one - three sessions, this is not a healing modality that requires you come back and pay endlessly. One, two or three - that's it, one is sometimes enough but often something extra special happens on the third session.

The following are not my experiences but what I have gathered from sources all over the internet

Besednice Moldavite

Moldavite is truly a high vibrational gemstone. Some people have to accustom themselves to the energies of Moldavite, gradually wearing the gemstone. It is a gemstone for transformation on all levels and can open all the chakras although it is most strongly associated with the heart and third eye (brow) chakras, as well as the crown chakra. It can be seen as a catalyst for shifts in one’s life, physical, emotional, or spiritual. It strengthens and enhances inner journeys, channelling, cosmic consciousness, crystal consciousness, expansion, contact with inter dimensional or extraterrestrial forces. It is a powerful stone, and its energies can at first be intimidating for those that are not aware of its energy, and tends to bring issues to the surface to be transformed, thus making it called "stone of transformation." Moldavite is a stone that can help move you forward on your spiritual path to awakening. It is often called “the stone that fell from the sky”. It can assist one to fully awaken to their highest destiny. Moldavite is a powerful tool for meditation and dreamwork. It activates and clears the entire chakra system. It has been credited with innumerable powerful life changes.

Moldavite has been said to raise the vibrational level of both the human race and the Earth. Physically, Moldavite works excellently with other crystals and stones to raise the vibrational level of all healing, and also heals hair loss, fertility issues, and promoting new cell growth. Moldavite crystal can help one to bring about the right relationship, right livelihood and can align the rest of one’s life into harmonious accord with the divine pattern.


Moldavites existence pre-dates history. The Neolithic peoples of Eastern Europe regarded the dark-coloured glassy crystal as a spiritual talisman more than 25,000 years ago. The excavated site of the famed Venus of Willendorf also uncovered a significant number of crystal Moldavite amulets, arrowheads and cutting tools.

In Czech folklore, Moldavite crystal was believed to bring harmony and healing to marital relationships, and the green crystal was used as a traditional betrothal gift for centuries.

Perhaps Moldavites greatest role in crystal healing history takes place as the substance purportedly used to create the Holy Grail of Arthurian legend. In some recountings, the Grail was said to be not a cup, but a stone; a crystal Emerald that fell from the sky. In other stories, the Grail cup was carved from the crystal Emerald. The correspondences of the Stone of the Grail with Moldavite crystal are clear. The ancients called all clear green gemstones “Emeralds”, and Moldavite is the only such crystal ever to have fallen from the sky.

An excerpt from the Book of Stones (Robert Simmons and Naisha Ahsian) best explains Moldavites genesis:

"… Some Scientific theorists contend that Moldavite is earthly rock melted by the heat of the meteorite crash, while others suggest that the material is of extraterrestrial origin, possibly a type of obsidian ejected by a lunar volcano. A third theory holds that Moldavite is a fusion product of meteoric material and earthly rock which were vaporised in the tremendous heat of the impact explosion, the resultant gas being propelled high in the atmosphere. This gaseous material would have then cooled and condensed into a liquid glass which 'rained' down on the crater and surrounding areas. Regardless of which, if any, of these ideas is correct, it is known that Moldavite indeed fell from the sky because of the aerodynamic shapes of certain pieces, and virtually all scientists associate it with the meteoric collision which formed the Bohemian plateau and surrounding mountains."

Time and again, in legend, myth and fantasy, you can find the story of the celestial green gem of transformation. A starborn catalyst of healing and wholeness, the sacred talisman of awakening, its call opens the door to our destiny. It has been almost unnoticed in our midst for many years, but now in the times of critical mass we find it again, the Moldavite,multitude of human channels. Its function as a spiritual tool grows and clarifies as we use it. As more of us find the commonality of our experiences with it, our sense of oneness grows."
The common wisdom is that Moldavite crystal is a catalyst for inner evolution towards one’s highest good. The changes it brings can be intense and rapid, but they are, by all accounts, significant and valuable to the individual. The healing can occur in the physical body, one’s chakra system, one’s dream life, one’s awareness of healing spirit guides and other aspects of the spiritual dimensions, one’s career, one’s relationships and just about any other dimension of life where crystal healing can be useful.43 gr chunk of moldavite


Anyone interested in crystal healing or healing in general should add Moldavite to their crystal collection. The green Moldavite crystal has a prominent reputation for rapid healing and powerful life changes. The book The Illustrated Directory of Healing Crystals: A Comprehensive Guide to 150 Crystals and Gemstones (Cassandra Eason) suggests that Moldavite crystals can be helpful for healing environmental issues. Moldavite crystal is an excellent choice for healing illness that is not responding to conventional treatment. Healing from pollution or ills of the modern world such as asthma can be possible. Those trying to quit smoking should consider wearing Moldavite.

The Illustrated Directory of Healing Crystals: A Comprehensive Guide to 150 Crystals and Gemstones also suggests that Moldavite crystal is a stone to wear if you spend a good deal of time alone, as its healing properties can help you strengthen and rejoice in your unique qualities. For crystal healing with children, it can help them connect with the wider universe. It is also recommended as a healing crystal for spiritually evolved cats.


You can purchase a long distance Reconnective Healing Session in the Shop
Tornare in alto Andare in basso
Admin
Admin
Admin


Maschile Capra
Numero di messaggi : 2142
Data d'iscrizione : 04.02.09
Età : 37
Località : Roma

MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Gio 16 Lug 2009 - 12:43

Read also at: http://www.celestialights.com/Moldavite_Properties/moldavite_properties.html
Tornare in alto Andare in basso
Contenuto sponsorizzato




MessaggioOggetto: Re: Moldavite: The Sky Graal   Oggi a 12:28

Tornare in alto Andare in basso
 
Moldavite: The Sky Graal
Vedere l'argomento precedente Vedere l'argomento seguente Tornare in alto 
Pagina 1 di 1

Permesso di questo forum:Non puoi rispondere agli argomenti in questo forum
Forum di sciamanesimo, antropologia e spirito critico :: SCIAMANESIMO :: I TEMI DELLO SCIAMANESIMO - THEMES OF SHAMANSIM :: Sciamanesimo e mondo minerale - Shamanism, Minerals and crystals :: G - O-
Andare verso: